Un tatuaj

Îmi amintesc foarte bine tatuajul bunicului meu, ţin minte contururile grosolane ale unui nud de femeie care îi acoperea antebraţul; un tatuaj vulgar, ce-i drept, dar care pentru mine însemna un adevărat obiect al admiraţiei. Ştiu sigur că scria ceva deasupra, dar nu-mi mai amintesc ce. Îmi plăcea idea că bunicul meu era tatuat, mi se părea că e mai tare decât alţi oameni, îl asemuiam cu un mafiot (căci aveam doar vreo cinci ani şi tocmai învăţam cu ce se mănâncă televiziunea).

Îmi era frică de el, pentru că înjura uneori (dar cine nu înjură din când în când pe lumea asta?) Dar ştiam că era un om bun, altfel nu mi-aş fi permis să îl încui prin grădină sau să escaladez magazia, iar el să urle la mine să mă dau jos, de frică să nu îmi rup ceva.

De multe ori stau şi îmi imaginez cum ar fi fost acum, sau mai bine zis, mi-aş fi dorit să îl fi cunoscut cu adevărat, nu prin ochii unui copil care nu cunoştea lumea, şi care ştia doar că „tataie are un tatuaj şi că a făcut oglinda aia”, pentru că bunicul meu făcea diverse obiecte din fier forjat, iar oglinda în cauză a fost preferata mea şi încă este. De fapt sunt două oglinzi care îmi plac la fel de mult.

Lasă un răspuns

